fbpx

Ce te face să fii un Hair-stylist profi ?

Să fii hair-stylist (sau coafeză cum s-ar spune mai puțin sofisticat) în ziua de azi nu este deloc ușor. Această meserie implică mult mai multe cunoștințe și abilități decât simplul talent de a oferi servicii de coafură perfecte din punct de vedere pur profesional. Stiliștii, adepții frumuseții eterne, au o misiune grea, nu este suficient să își îndrepte atenția doar spre detalii tehnice, ci trebuie să transmită valori personale clienților, încă din momentul în care aceștia intră pe ușă.

Experții din domeniu, care au o viziune amplă asupra meseriei lor, sunt conștienți de faptul că nu este suficient să se concentreze doar pe ceea ce știu. Competențele de a colora, a tăia și a aranja părul sunt abilități incontestabile, la care se așteaptă deja clienții. Ceea ce îi face însă pe stiliști să se diferențieze de restul colegilor, este valoarea pe care aceștia o atribuie altor domenii ale afacerii lor – serviciile pe care le oferă, modul de a comunica sau imaginea salonului – astefel încât experiența clientului să primeze.

Iată 5 pași la care să fii atent în timpul vizitei clientului tău.

 Primirea clientului

Fie că salonul tău are sau nu recepție, modul de primire a clienților joacă un rol cheie, fiind primul punct de contact. Alege persoane responsabile de această sarcină sau ocupă-te chiar tu de ea, afișând o personalitate caldă, prietenoasă în mod natural, aceasta fiind un bun punct de plecare pentru asocierea spontaneității, politeței și relațiilor pozitive cu imaginea salonului.

Atmosfera

Îți recomandăm să optezi pentru o ambianță nici prea sofisticată, nici prea elegantă. Atmosfera ideală este cea în care atât clenții, cât și personalul se simt relaxați, în largul lor și confortabil atât cu ei, cât și cu ceilalți. Cum se poate realiza acest lucru? Secretul se ascunde nu doar în alegerea cu atenție a mobilierului, recrutarea și intruirea personalului, ci și în gestionarea înțeleaptă a unor situații. Servește clienții cu o ceașcă de cafea/ceai, oferă-le posbilitatea și mijloacele necerare pentru a se relaxa și a se recrea citind sau vizionând un film în timp ce așteaptă pentru un serviciu, dar cel mai important, asigură-te că timpii de așteptare sunt corespunzători.

Timpul de așteptare

Acest aspect indică atât eficiența salonului, cât și respectul față de timpul clientului. Timpii se calculează cu precizie, în așa fel încât clientrul să se poată relaxa, nefiind grăbit de personal, dar nici pus în situația de a aștepta prea mult, pentru a se grăbi el ulterior.

Ascultarea

Cea mai importantă parte a întâlnirii este momentul în care clientul își exprimă dorințele și așteptările referitoare la schimbarea dorită. Ascultarea cu atenție a gândurilor celui de pe scaunul de lucru, a urmăririi gesturilor persoanei respective și prin crearea unor conversații naturale, care duc la cunoașterea cât mai apropiată a clientului, sunt toți factori care ne ajută să oferim acestuia satisfacție finală maximă. Un stilist profi își dă seama care este cea mai avantajoasă și potrivită coafură clientului său nu doar pe baza aspectelor fizice și a dorințelor acestuia, ci și în urma conversațiilor, care ascund anumite trăsături personale. Este important să se ia în considerare ideile celui de pe scaun, dar un expert bun întotdeauna își va sfătui clientul conform propriei viziuni.

Feedback

Un alt pas important al întâlnirii este feedback-ul primit. Este important ca clienții să își exprime nu doar mulțumirea și impresiile pozitive, dar și nemulțumirile. Doar astfel se poate dezvolta un salon și poate fi în pas cu cele mai noi trend-uri și așteptări.

 

 

Ar putea sa iti placa si...