fbpx

Eticheta la salon – Ce este si ce nu este recomandat. AFLA ACUM!

etiquette_33333

Cu mai multa sau mai putina dreptate, traim intr-o lume fara reguli clare sau care se schimba atat de des, incat nu stim nimic sigur. Incepem prin a mentiona ca acest articol nu este litera de lege, ci mai degraba un ghid, un guidline, dupa care sa te inspiri pe ambele planuri – ca si client si operator de servicii.

Ce stii tu despre munca in salon, ca si client, este 20% din cat se intampla cu adevarat. Ce stii tu, ca si operator de servicii, este 100% – dar si tu , inevitabil devii client, asa ca privesti cu alti ochi serviciul prestat tie. Ia 10 minute si citeste acest articol pentru ca pe viitor sa stii sa gestionezi situatiile neprevazute.

–  SERVICIUL  –  CUM  –  PROGRAMARE  –  CE  –  BACSISUL  –  CAT  –  ANULARI  –  CUM PROCEDEZI  –


  • Programarea
    * Programarile pentru orice sedinta de infrumusetare se fac din timp – Incearca sa nu uiti de acest aspect, e important atat pentru tine, cat si pentru persoana la care apelezi pentru serviciile de infrumusetare
    * Daca apelezi la o noua coafeza sau cosmeticiana – Intotdeauna sa ajungi la timp la prima intrevedere; niciodata nu stii ce presupune aceasta prima sedinta; nu ai vrea si tu sa intarzii si sa ii faci si pe ceilalti sa astepte dupa tine
    * Cand ai o programare, tine-te de ea – Nu uita ca o alta persoana depinde de tine; evident, daca nu ai cum sa ajungi, este de inteles, se intampla; cere-ti scuze si stabileste o noua data; noteaza-ti, nu este nicio rusine daca nu tii minte, dar  incearca sa ajungi pe cat se poate la programarile planificate
    * Acelasi lucru se poate spune si despre operatorii de servicii – Daca amani sau anulezi programarile in repetate randuri, niciun client, oricat de mult ii plac serviciile tale, nu iti va ramane fidel
  • Serviciul
    * Incearca sa faci totul sa fie cat mai placut pentru client – Aprecierea si bacsisul vor fi pe masura
    * Daca lucrezi ca hairstilist – curata scaunul, matura inainte sa primesti urmatorul client, elibereaza masa de lucru, fa ordine
    * Daca lucrezi ca si cosmeticiana – intotdeauna curata ustensilele de lucru, spatule, pensule, pensete, boluri etc, pune asternuturi noi sau de unica folosinta pentru fiecare client
    * Daca lucrezi ca stilist protezist de unghii – ai de-a face cu praf, asa ca tine minte intotdeauna sa stergi scaunul, masa de lucru, aparatura pentru ca clientul sa nu se murdareasca; aranjeaza ustensilele, intotdeauna dezinfecteaza-le
    * Acorda-i atentie si arata-i acest lucru – Unele persoane pot fi prea timide pentru a spune ceva sau nu stiu cum decurc procedurile; mai ales pentru noii clienti, atrage-i de la inceput
    * Incearca sa tii o lista a preturilor serviciilor la vedere – Exista unii clienti carora le vine peste mana sa adreseze acea simpla intrebare de final – Cat costa?; de asemenea, mai sunt si clientii carora li s-a parut prea scump si pentru ca nu au stiut de ce, s-ar putea sa nu se mai  intoarca la tine
    * In cazul in care te gandesti sa maresti preturile – Intotdeauna, daca clientul intreaba, spune adevarul si da exemple – ai facut anumite cursuri care iti permit sa lucrezi la un alt nivel sau ai investit in aparatura profi in folosul clientilor etc
    * Fii explicit – Se poate intampla ca clientul sa nu inteleaga ce ai vrut sa spui daca ai folosit limbaj de specialitate, iar la sfarsit s-ar putea sa fie dezamagit de rezultat
    * Nu trebuie sa se creeze o relatie de prietenie intre client si hairstilist sau cosmeticiana – Se intampla adesea ca clientii sa vina direct de la serviciu si ar dori, pur si simplu, sa stea linistiti jumatate de ora, o ora, doua ore pana procedura lor e gata, iar asta nu inseamna ca tu, ca si operator de servicii, ar trebui sa ii adresezi non-stop intrebari sau sa incepi sa vorbesti tare cu colegii tai
    * Incearca pe cat posibil sa nu vorbesti la telefon – Acesta este unul dintre cele mai putin placute obiceiuri care se pot intampla; Daca este o urgenta, nu se poate evita, dar pe cat posibil, incearca sa eviti vorbitul la telefon in timpul sedintelor de infrumusetare; de asemenea, acest obicei poate fi mentionat si pentru clienti
    * Nu uita ca niciun client nu este identic cu urmatorul – Motiv pentru care barfa nu trebuie sa-si gaseasca loc in salonul tau; niciodata nu stii cui ai putea repeta povestea unui client
  • Bacsisul
    * Pentru hairstilist, cosmetician/a, maseur/maseuza, stilist de unghii (un serviciu principal) – Bacsisul poate fi de 10%
    * Daca procedura este complexa, complicata – Bacsisul poate fi de peste 10%, ca gest de apreciere deosebit
    * Daca asistentii fac anumite servicii (spalat pe par, curatat cuticule, pregatit masti etc) – Bacsisul poate fi de 2, 3% din pretul serviciului pe care il executa
    * Daca nu ti-a placut serviciul sau rezultatul acestuia (manichiura nu a iesit cum ai sperat, tunsoarea este prea scurta, culoarea sprancenelor a iesit prea inchisa etc) –  Lasa bacsis, care sa fie poate de 4, 5%, dar, de asemenea, este important sa mentionezi ca nu ai fost satisfacuta de serviciile prestate si de ce; ti se va explica in amanunt si poate chiar sa ti se ofere serviciul gratuit pe viitor in semn de multumire
    * Daca schimbi operatorii de servicii si acestia trebuie sa corecteze munca celor precedenti (fiecare hairstilist, cosmetician, stilist protezist de unghii au procesul propriu, iar pe munca altor trebuie sa ajusteze dupa o alta baza) – Bacsisul poate fi de peste 10%, ca gest de apreciere deosebit
    * Daca operatorul de servicii realizeaza un serviciu voluntar, fara sa-l includa la totalul de plata celorlalte servicii – Bacsisul poate fi de 5-7% din pretul serviciului pe care l-a realizat
    * Bacsisul nu trebuie sa fie mereu in bani – Dupa o zi lunga de stat in picioare si facut masaj sau vopsit sau stat aplecat la pedichiuri, un suc, un ceai verde, o briosa vor fi mereu bine-venite
    * Bacsisul, de asemenea, nu este obligatoriu – Un produs, un serviciu se poate achita si atat; bacsisul se ofera in semn de recunostinta

Tu ce crezi ca ar mai trebui adaugat in lista? Ce situatii te fac sa nu te simti confortabil? Ce sugestii mai ai?

 

Ar putea sa iti placa si...

3 Responses

  1. Carmen spune:

    Eu spun sa nu se mai dea bacșis , este suficient CIT plătim pentru servici…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *